Verkoopproces

Wonen in Beesel

Hoe het werkt

Hier wordt het verkoopproces van zowel het plan Kleine Solberg als Heijackerstraat stapsgewijs toegelicht. Toch nog vragen?

Meld je aan als geïnteresseerde. Dat kan met het aanmeldformulier op de website (klik hier). Zo kunnen we je op de hoogte houden via de nieuwsbrief. Na aanmelding ontvang je een activatie-link in je email en kun je een wachtwoord aanmaken. Nu kan je inloggen in je account.

Je ontvangt nu automatisch de nieuwsbrief. Na het activeren kun je meteen de Woonwens enquête en je woningvoorkeur invullen. Tijdens de verkoop fase kun je hier ook definitieve keuze van je woning doorgeven.

Klik hier om je aan te melden!

Voordat de verkoop definitief start is er de voorverkoop, deze is op 28 mei 2025 gestart. In deze fase staan de verschillende type woningen online met een prijsindicatie per type. Ook zijn de bouwnummers bekend.

In je account kan je het bouwnummer van je voorkeur aanvinken. Of bouwnummers, want je kan meerdere voorkeuren aangeven.

Dit is geen officiële inschrijving, wel levert het aangeven van je woningvoorkeur een voordeel op bij de uiteindelijke toewijzing van de woningen.

Nu je weet welke woningen er gebouwd worden en wat de prijsindicatie van jouw favoriete woning is kan je met deze gegevens naar je hypotheekadviseur voor een financiële check. Uiteraard staat het hypotheekteam van Jack Frenken makelaars en adviseurs voor u klaar. Klik hier voor hun website.

Vanzelfsprekend kun je ook bij je eigen adviseur terecht voor deze financiële check.

Zo weet je hoeveel financiële ruimte je hebt en ben je goed voorbereid als de verkoop start. LET OP: Uploaden kan pas vanaf de Verkoopfase (2e fase 27 augustus 2025), dit is namelijk een onderdeel van het inschrijfformulier.

Heb jij je financiële check geüpload, dan levert je dit voorrang op bij de toewijzing.

Vanaf de definitieve start verkoop op woensdag 16 juli (2e fase 27 augustus) vind je alle verkoopdocumentatie, zoals de definitieve prijslijst, de technische omschrijvingen en de verkooptekeningen op de website. Ook vindt je hier de concept koopovereenkomst en concept aanneemovereenkomst terug.

Je kunt gedurende de inschrijfperiode online inschrijven via het inschrijfformulier in je persoonlijke account. De start verkoop zal via de nieuwsbrief worden aangekondigd.

Na de inschrijfperiode worden de woningen toegewezen door middel van een digitale matchmaker. Hierin worden de verschillende factoren meegenomen die door jou ingevuld zijn op het digitale inschrijfformulier. Hoe vollediger je het inschrijfformulier invult hoe meer kans je maakt. Krijg je een woning toegewezen in de tweede fase, dan word je uiterlijk vrijdag 12 september gebeld door de makelaar om een afspraak in te plannen.

Voorafgaand aan de afspraak sturen wij je de gepersonaliseerde concept koopovereenkomst en aanneemovereenkomst al op. Tijdens de afspraak neemt de makelaar deze stap voor stap met je door en wordt er meer informatie gegeven over het verdere proces.

Behoor je niet tot één van de gelukkigen, dan plaatsen we je automatisch op de reservelijst.

Ga je door met de koop? Dan worden de overeenkomsten (digitaal) door respectievelijk Houta of WeDo ondertekend, vervolgens ontvang jij de overeenkomst ter ondertekening (je ontvangt de twee overeenkomsten dus niet op hetzelfde moment). Hierna ben jij de trotse koper van een fantastische nieuwbouwwoning!

Nadat de koop- aannemingsovereenkomst is getekend, wordt een afspraak ingepland met de aannemer en worden je wensen met betrekking tot het aanpassen van de woning doorgenomen (voor zover technisch mogelijk en volgens regelgeving toegestaan).

Voor de meest voorkomende wijzigingen en opties hebben wij een optielijst met prijzen samengesteld. Deze optielijst vind je vanaf start Verkoop in juni op de website. Zo heb je op voorhand al een goed beeld van de verschillende mogelijkheden en prijzen.

In september 2025 wordt gestart met het bouwrijp maken.

Zodra alle vergunningen zijn verleend en 70% van de woningen definitief zijn verkocht, dan ontvang je een bericht van ons: Een zogenaamde
Hoera-brief” waar we je mee op de hoogte stellen dat de bouw kan starten! Na de ontvangst van de ‘Hoera-brief’ maakt de notaris een afspraak met je voor de levering van de grond.

Tot die tijd werken wij hard door aan de voorbereiding voor de bouw en houden we je op de hoogte met onze nieuwsbrieven.

Wanneer de verkoop voorspoedig verloopt verwachten we eind dit jaar met de bouwwerkzaamheden te kunnen beginnen. Ook tijdens de bouw krijg je regelmatig bouwupdates van ons toegezonden zodat je altijd op de hoogte blijft.